33è
Festival
Internacional
de Música
d'Altafulla


Del 5 al 23 d'Agost del 2020
Plaça de l'esglèsia, 22 hores

Programa

Programa


La Plaça de l'Església d’Altafulla esdevindrà un any més l’escenari que acollirà del 5 al 23 d'agost el 33è Festival Internacional de Música d’Altafulla, que organitza la regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Altafulla, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona i el Consell Comarcal del Tarragonès

5
agost
7
agost
11
agost
14
agost
19
agost
21
agost
23
agost

OPERETTA VIENESA


Dimecres 5 d'agost a les 22h Reserva entrades

Robert Lehrbaumer · piano / Katrin Targo · soprano / Julian Henao · tenor

ROBERT LEHRBAUMER (PIANO)

Nascut a Viena, Robert Lehrbaumer va començar la seva carrera a l'edat de 9 anys quan va fer la seva aparició com a pianista a Àustria, Alemanya i Suïssa. Des de llavors, gires de concerts l'han portat, més tard també com a conductor i com a organista, a gairebé tots els països europeus i capitals, a Nord Amèrica, Central i del Sud, per al Pròxim Orient, el sud-est d'Àsia, Corea i Japó, en llocs famosos com el Musikverein i Konzerthaus de Viena al Carnegie Hall de Nova York i Suntory Hall de Tòquio.

Apareixent com a solista sota la batuta de directors com Claudio Abbado, André Previn, Michel Plasson, Yehudi Menuhin, Sandor Végh, Leopold Hager li ha portat també una valuosa experiència en la direcció.

Ha seguit les seves carreres de director i de pianista i organista simultàniament. Els seus especials recitals de piano-orgue són aconteixements populars amb repeticions delirants, igual que les seves execucions com a solista - director en concerts de Haydn, Mozart, Beethoven, Chopin, Liszt i Gershwin.

Ha participat en nombrosos festivals.

A l'edat de 25 anys, va participar per primer cop en el famós cicle de "Master-Intèrprets" al Konzerthaus de Viena, al costat de Abbado, Sinopoli, Previn, Caballé i Brendel.

És professor en cursos de master internacionals a Àustria i a l'estranger i porta a terme classes magistrals a universitats d'Europa, EUA, Mèxic i Àsia. Actualment està ensenyant al Conservatori de Viena "Prayner" - els seus estudiants són guanyadors de concursos internacionals. També és membre i president de jurats en competicions internacionals.

L’any 2014 ha estat guardonat amb el títol honorífic de "Professor" pel President Federal d'Àustria.

KATRIN TARGO (SOPRANO)

La soprano estoniana Katrin Targo va iniciar la seva formació musical als 5 anys. Va finalitzar els estudis de piano a la Tallinn Music High School (exercint com a pianista de concerts i professora de piano) amb els professors Ülle Sisa i Lembit Orgse el 1998. Durant la continuació dels seus estudis a l'Acadèmia Estònica de Música i Teatre, va decidir fer carrera en cant de l'òpera, després de graduar-se el 2007 amb un títol de Master of Arts (Magister Artium).

L'octubre de 2016, Katrin Targo va donar el seu debut com Tatyana (Eugene Onegin) a la Gran Opera de Pilsen, sota la meravellosa direcció de Tomaš Pilař. En un futur proper actuarà a diferents Festivals de Música d'Estònia i Itàlia, a l'Housepera d'Ostrava de la República Txeca. El 2017 cantarà Esther a l'òpera infantil "Noah's Arc" i els papers de Donna Anna (Mozart: Don Giovanni) i Konstanze (Mozart: Entführung aus dem Serail) en produccions a Viena. Els viatges de concerts la portaran per França i Alemanya el 2017, i també per Brasil i EUA el 2018.

Katrin donarà el seu debut al Neue Oper Wien a principis del 2018 com a protagonista femenina Dede en la versió de cambra de l’òpera "A Quiet Place" de Bernstein. El 2015 Katrin Targo va llançar un CD amb Ekaterina Nokkert amb cançons d’art d’Alban Berg, Smauel Barber i Hugo Wolf (Marinegrau Records) i el 2017 es va publicar un CD amb cançons d’art de Mozart i Schubert amb el mestre Walter Riemer.

JULIAN HENAO (TENOR)

Reconegut per la premsa per la seva "noble color vocal" (Wiener Zeitung) i el seu "tenor suau i daurat" (Der Standard), Julian Henao sobresurt en un repertori compost per obres de compositors com Bizet, Debussy, Donizetti, Haendel, Mozart, Rossini, Salieri, Txaikovski i Verdi. En la temporada 2019/20, fa el seu debut al Teatre San Carlo de Nàpols com Pilade en una nova posada en escena de "Ermione". I al Burgtheater de Viena cantant la part del Tenor en la nova producció "Die Bakchen". Entre els compromisos recents s'inclouen Pilade a "Oreste" al Haendel Festival a Halle, Conte Alberto a "L'occasione fa il ladro" al Tiroler Festspiele Erl i Tamino en "Die Zauberflöte" a Philippsburg i Oberursel.

Julian Henao primer va estudiar cant amb el Professor Bernardo Sánchez i el Mestre Detlef Scholz a la Universitat d'Antioquia i l'Acadèmia Bernardo Sánchez a Colòmbia. Va continuar els seus estudis vocals a la Universität für Musik und Darstellende Kunst a Viena amb Edith Lienbacher i Regine Kobler i ha participat en classes magistrals amb Enric Serra, Mestre Arno Leicht, Prof. Helena Lazarska, Jesús León i Piotr Beczala. Va fer el seu debut a l'escenari com savoià a Luisa Fernanda a l'Òpera de Medellín a la seva Colòmbia natal.

Reserva entrades

LES QUATRE ESTACIONS DE VIVALDI


Divendres 7 d'agost a les 22h Reserva entrades

Matteo Marzaro · violí / Claudi Arimany · flauta / Eduard Sánchez · flauta / Camerata Música Viva · Orquestra

MATTEO MARZARO / VIOLÍ

Es va graduar brillantment en violí al Conservatori de Música de Vicenza sota la direcció del mestre Enrico Balboni. Va ser el guanyador durant dos anys consecutius del 1er Premi Absolut al Concurs de Joves Talents de Stresa i al concurs de solistes a les edicions de 2005 i 2006 de l’Orquestra del Vèneto.

Actualment és membre permanent i solista de les orquestres "I Virtuosi Italiani" i "Venice Baroque Orchestra" de Venècia. També col•labora amb l’orquestra del Teatro la Fenice, “I Pomeriggi Musicali” de Milà, l’orquestra “Arturo Toscanini” de Parma, l’orquestra “Coccia” de Novara, l’orquestra del Teatro Donizzetti de Bèrgam.

Ha recorregut la majoria de països d’Europa, Àsia, Austràlia, Nova Zelanda, Israel, Rússia, Mèxic, Amèrica Llatina i els Estats Units, actuant a les sales més prestigioses. És el primer violí en diversos grups de cambra amb qui ha fet enregistraments i concerts dins el territori italià i també internacionalment.

Va ensenyar violí a Tepoztlan a Mèxic a la "Serenissima Tepozteca".

Fundador i director artístic de l’Escola de Música Santa Libera di Malo (VI) on imparteix classes de violí i de música de cambra.

Ès director artístic de l’orquestra “Gli Archi Italiani”.

Toca un violí A.Castagneri del 1740.

CLAUDI ARIMANY / FLAUTA

Claudi Arimany va néixer a Granollers (Barcelona). És considerat un dels solistes catalans de més prestigi amb una important trajectòria de gran projecció internacional.

Ha actuat sempre com a solista, juntament amb artistes de la talla de J.P.Rampal, M.Maisky, M.Nordmann, F.Ayo, N.Zabaleta, V.dels Àngels, C.Orbelian, V.Pikaisen, M.Larrieu, J.Suk, A.Nicolet, J.J.Kantorov, C.Scimone, Cuartet Borodin, etc., essent convidat per les més importants orquestres tals com l’English Chamber Orchestra, Berlin Philarmonic Ch. Orchestra, Wiener Hofburg Orchestra, China National Symphony Orchestra, Philarmonia Virtuosi de Nova York, Franz Liszt de Budapest, Israel Sinfonietta, Ensemble Orchestral de París, Solistes de Zagreb, Orq. Bach de Munich, Orquestra Simfònica de Praga (FOK), Orchestra Internazionale d´Italia, Moscow Chamber Orchestra, Stuttgarter Kammerorchester, Amadeus Chamber Orchestra, Prague Chamber Orchestra, Berliner Kammerorchester, European Union Chamber Orchestra, I Virtuosi Italiani, Münchner Kammerphilharmonie i la Filharmònica Txeca entre moltes d’altres.

Compta amb una àmplia discografia amb més de quaranta CD,s per a les firmes SONY Classical, NOVALIS, DENON, SAPHIR, DELOS Int.,CAPRICCIO, etc.

Considerat per Jean-Pierre Rampal com un dels més grans flautistes de la seva generació, van ser companys durant molts anys als escenaris de tot el món, resultant ser l’hereu d’un estil d’interpretar i d’entendre l’art de la música. Claudi Arimany utilitza en els seus concerts l’emblemàtica flauta d’or W.S. Haynes de J.P.Rampal.

EDUARD SÁNCHEZ / FLAUTA

L´Eduard SÁNCHEZ és actualmente professor del Conservatori de Música de Barcelona i del Conservatori Iale School Elians.

El 2019 ha estat Primer Premi en els Concursos Internacionals de Música de Viena i de Brusseles aixi com del Concurs Internacional de Nova York, essent convidat a actuar de solista en el Carnegie Hall de Nova York. Primer músic valencià en actuar de solista a la Redoutensaal de Viena amb l’Orquestra del Hofburg Vienés. Es va formar amb Willy Freivogel (Alemanya), Maxence Larrieu (França) i, especialment, amb el solista internacional Claudi Arimany.

Participa en diversos festivals internacionals de gran prestigi per tot Europa de solista, com el Festival Internazionale Autunno Musicale Palazzolese de Bergamo (Itàlia), el Festival Internazionale di Musica da Camera Estate Musicale di Gressoney (França), Musicals de Cormeilles (França), el Certamen Musical de Kerkrade (Holanda), Havelländischen Musikfestspiele, Musik für Sindelfingen (Alemanya), Festival Internacional Llívia, Festival Música Ciutadella de Menorca.

Eduard Sánchez utilitza en els seus concerts una flauta Wm.S.HAYNES d'or 14k.

ORQUESTRA CAMERATA MÚSICA VIVA

La Camerata Música Viva és un grup format per alguns dels més prestigiosos músics del panorama musical a casa nostra. Tots ells han treballat en les principals orquestres, tant simfòniques com de cambra, del nostre país, han participat en gran quantitat d'enregistraments amb la majoria de grups i artistes de música clàssica i, durant anys també, han format part de nombrosos grups de cambra, trios, quartets, etc. Degut a la seva relació personal al llarg de tants anys, la seva manera de tocar posseeix un element afegit de qualitat que és la complicitat i el coneixement mutu.

Reserva entrades

MÚSICA CATALANA PER A PIANO DELS SEGLES XX-XXI


Dimarts 11 d'agost a les 22h Reserva entrades

Música catalana per a piano dels segles XX-XXI / Bernat Català · Piano

BERNAT CATALÀ / PIANO

Nascut a Barcelona l’any 1993, Bernat Català s’ha format com a pianista i compositor al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), la Guildhall School i la Royal Academy of Music de Londres finalitzant el Master of Arts amb les més altes qualificacions.

Entre d’altres, els seus professors i mestres més destacats són María Jesús Crespo, Denis Lossev, Peter Bithell i Diana Ketler.

Català és mereixedor de numerosos premis obtinguts en concursos a nivell estatal. El més recent va ser el primer premi al concurs de “Joventuts Musicals de Catalunya” celebrat el passat Juny del 2018. A més a més, li va ser otorgat el Premi d’Honor de piano del Conservatori Municipal de Música de Barcelona quan tenia 17 anys.

Diverses sales i Festivals de Prestigi han acollit a Bernat Català com el “Palau de la Música Catalana” a Barcelona i la “Fundación Juan March” a Madrid o el Festival de Torroella de Montgrí. També ha ofert concerts com a solista a països europeus com França, Anglaterra, Països Baixos, Itàlia, Rússia i Suïssa.

És membre del “Caravaggio Piano Quartet” amb el qual actua regularment a Espanya i Itàlia. Recentment el “Caravaggio Piano Quartet” va guanyar el primer premi del concurs de música de cambra del Festival delle Nazioni a Itàlia.

Bernat Català desenvolupa també una gran vocació per a la composició ja que va estudiar composició amb Xavier Boliart i Alessandro Timossi. Té diverses obres per a piano sol, una cantata per a cor infantil (estrenada el 2015) i peces per a formacions de música de cambra.

Actualment, viu a Ginebra (Suïssa) on estudia un postgrau de piano a la classe de Sylviane Deferne a la Haute École de Musique de Genève.

Reserva entrades

MÚSICA I DANSA ESPANYOLA


Divendres 14 d'agost a les 22h Reserva entrades

Estefanía Braó · Baile / Joaquín Palomares · Violí / Fernando Espi · Guitarra

ESTEFANÍA BRAÓ / BAILE

Catedràtica Doctora de Ball Flamenc i Llicenciada en Pedagogia. exerceix la seva docència actualment en Conservatori Superior de Dansa de Màlaga i en el Màster Interuniversitari en Investigació i Anàlisi de l'Flamenc de la Universitat de Cadis a la seva seu de Còrdova.

Ha estat docent del Màster d'Investigació Musical de la Universitat de Múrcia i del Màster de Psicomotricitat de l'Institut Superieur de Rèeducation Psychomotrice de París.

Compagina la docència amb la investigació, pertanyent al grup INGESPORT de la Universitat de Múrcia i pertanyent a el Comitè d'Edició i Redacció de la Revista Danzaratte, a més d'haver estat revisora de diferents revistes d'investigació i publicat articles i llibres relacionats amb el ball flamenc. Tot això ho ha fet sense deixar de banda el món professional en què va començar a primerenca edat en la Cia Carme i Matilde Rubio (Ballet Espanyol de Múrcia), on es va formar com a professional i on va arribar a ser solista i repetidora durant gairebé trenta anys, realitzant innombrables actuacions pel món (França, Polònia, Cuba, Grècia, etc ...

Destacar 11 gires per Xina. És reconeguda a nivell internacional pel seu domini i mestratge ballant amb la bata de cua i tocant les castanyoles. Així ho demostra actualment en solitari amb diferents formacions i artistes de prestigi internacional pertanyents a diferents estils de música, encara que destaca en el flamenc.

JOAQUÍN PALOMARES / VIOLÍ

És considerat per la crítica com el màxim exponent de la seva generació i un dels més internacionals violinistes espanyols a l'actualitat. Durant la seva formació, va ser guanyador del primer premi en tots els concursos nacionals més importants i llorejat en diversos internacionals.

Diplomat Superior "amb la més gran distinció" en Violí i Música de Cambra pels Conservatoris de València i Reial de Brussel•les, perfecciona els seus estudis amb professors de la talla de León Ara, Aaron Rosand, D. Szigmondi, V. Klimov, entre d'altres. Actuacions a tot Europa i Japó; solista amb les millors orquestres espanyoles i diverses estrangeres.

Músic polifacético- pedagog, solista, camerista o director-enregistraments a USA, Regne Unit i Espanya; El 1984 ocupa la Càtedra de Conservatori de Barcelona; posteriorment, el 1985 obté per oposició, la màxima puntuació en la història dels Conservatoris Espanyols en l'accés a Càtedra en l'especialitat de Violí, exercint des de llavors la seva tasca pedagògica al Conservatori Superior de Música de Múrcia. En l'actualitat, és Director Artístic de la Camerata "Virtuosi", membre fundador del "Beethoven Klavier Quartett", "Beaux-Arts String Trio i" Art Tango Ensemble ".

Actua en els seus concerts amb un magnífic violí Nicolaus Gagliano (Nàpols 1761) i R.Regazzi (Bolonya-2003). La seva carrera com a concertista clàssic s'enriqueix en els últims anys en sentir una especial atracció pel cultiu dels diferents gèneres musicals.

FERNANDO ESPI / GUITARRA

La premsa especialitzada el reconeix com "un dels millors guitarristes espanyols de moment "(Ritme)," un nou talent emergent ... un excepcional guitarrista de la nova generació "(Classical Guitar) i el situa" entre els més brillants intèrprets actuals de les sis cordes "(Scherzo).

Últim Premi Extraordinari Fi de Carrera del mestre internacional D. José Tomás al Conservatori Superior "Oscar Esplà" d'Alacant. Actualment exerceix la docència com a catedràtic de guitarra al Conservatori Superior de Música "Manuel Massotti" de Múrcia.

Posseeix el títol professional de l'especialitat de música antiga amb instruments de corda polsada i és llicenciat en Història i Ciències de la Música. Ha estat guardonat en concursos nacionals i internacionals de reconegut prestigi com Joventuts Musicals d'Espanya, Certamen Internacional de Guitarra "Francesc Tàrrega" de Benicàssim, Concurs Internacional de Guitarra "José Tomás" de Petrer, Concurs Internacional S.A.R. la Infanta Cristina - Fundació Guerrero de Madrid.

Amb les seves gires internacionals visita més de trenta països d'Europa, Amèrica, Orient Pròxim, Àsia i Nord d'Àfrica. Fernando Espí toca cordes Royal Classics (http://www.royalclassics.com/) i una Guitarra Alhambra Model Luthier (https: //www.alhambrasl.com/)

Reserva entrades

HOMENATGE A BEETHOVEN - 250È ANIVERSARI DEL SEU NAIXEMENT


Dimecres 19 d'agost a les 22h Reserva entrades

Nicola Bulfone · Clarinet / Valentino Zuchiatti · Fagot / Andrea Rucli · Piano

NICOLA BULFONE / CLARINET

Nicola Bulfone Nascut a Hässleholm a Suècia, va completar els estudis de clarinet al Conservatori d’Udine, graduant-se a l’escola del Mestre A. Pecile amb les notes completes. De 1985 a 1988 va estudiar a la Hochschule für Musik de Stuttgart amb el professor Ulf Rodenhäuser (Berliner Philharmoniker), obtenint un diploma artístic superior.

Després d’haver-se establert en diverses competicions nacionals i internacionals, va assistir a cursos d’especialització amb K. Lee, A.Pay, G.Garbarino (beca de l’Accademia Chigiana). Com a solista i en diversos grups de cambra, ha participat amb èxit en importants festivals i espectacles de concerts.

Ha actuat com a solista amb l'Orquestra Filharmònica Eslovaca, l'Orquestra del Festival Rossini de Wildbad, el Collegium Musicum d'Odine, l'Orquestra Simfònica de l'Estat. de Mèxic, la Filharmònica d’Udine, l’Orquestra do Norte (Portugal), l’Orquestra Simfònica de Friül-Venècia-Giulia, l’Orquestra Filharmònica de Sofia (Bulgària), l’Orquestra Filharmònica de Bjalistok (Polònia) i diverses orquestres de cambra.

Ha realitzat enregistraments de ràdio i televisió per SWF, RAI, ORF, BR, SDR, Koper, Art Kanal Beograd. Compositors de renom han escrit peces en solitari dedicades a ell. Va formar part del jurat del Concurs internacional de Belgrad per a clarinet "Jeunesses Musicales" el 1997.

Exerceix la docència com a professor del Conservatori i en cursos d'especialització internacional. Ha gravat com a solista 10 concerts per a dos clarinets i orquestra en 3 CD per a "Agorà" i per a la mateixa etiqueta un CD amb la gravació d'estrena mundial dels Concerts per a clarinet i orquestra de Carlo Paessler que va editar per a l'editorial Kunzelmann.

VALENTINO ZUCHIATTI / FAGOT

Va néixer el 1961 a Udine. Va estudiar fagot amb els professors Voiko Cesar i Gilberto Grassi. El 1979 es va traslladar a Torí per assistir a cursos d’informàtica a la universitat. Aqui va conèixer el mestre Vincenzo Menghini amb qui es va graduar tres anys després amb honors. De seguida es va distingir en algunes competicions internacionals.

El 1983 va assistir a classes magistrals a l’acadèmia Portogruaro amb Ovidio Danzi. El 1984 va guanyar el primer concurs de fagots a l’orquestra del Teatro alla Scala, convertint-se així també en el primer fagot de l’Homònim Philarmonic. Des de llavors col•labora en totes les gires, gravacions i enregistraments de televisió de la prestigiosa orquestra.

El 1986 va anar a Filadèlfia per estudiar amb Bernard Garfield el primer fagot de l’orquestra de Filadèlfia. Va continuar la seva formació artística amb Brian Pollard, durant cinquanta anys el baixista solista de la Concertgebouw Royal Orquestra. Col•labora amb importants grups de música de cambra, juntament amb alguns solistes de la Wiener Philharmoniker, de la BayerischerRundjunk Orquestra i de l’Orquestra de Paris.

Ha format part de taules de selecció en competicions internacionals. El 1989 va realitzar una important gira en solitari a les principals ciutats de Japó, celebrant també conferències en algunes universitats. El 1992 va pronunciar un recital al I.D.R.S. Es va celebrar a Frankfurt i va formar part del jurat del “Ferdinand Gillette International Competition”. Al març de 1993 va gravar un concert en solitari de Vivaldi amb Riccardo Muti i la Filarmonica della Scala per EMI. El 2002 va fer una gira important amb l’orquestra Friuli.

Com a solista al Musikverein de Viena i a La Scala. Des de fa cinc anys exerceix la docència en el prestigiós curs d’especialització a Riva del Garda i és convidat regularment a les Master Classes internacionals de Hamamatsu. Des del 2002 ha impartit classes a cursos d’estudi a Città di Castello. Actualment també és professor a les acadèmies anuals d’alta especialització orquestral del teatro alla Scala de Milà i de la fundació Arturo Toscanini de Parma.

ANDREA RUCLI / PIANO

Andrea Rucli, pianista, fa més de trenta anys que toca com a solista i en diversos conjunts de cambra, col•laborant amb figures destacades de la música de concerts internacionals.

Ha participat en prestigiosos festivals de música de cambra, inclosos els de Kuhmo a Finlàndia (on ha estat convidat 15 vegades), Portogruaro (durant 10 edicions), Teatre Olímpic de Vicenza, Jerusalem Sound a Israel, Festival Pontino, Astillero. Montepulciano, la Societat de Música de Cambra al Teatre Hermitage de Sant Petersburg, al Festival Podgorica A Tempo, al "Classico con brio" d'Osnabrücker Musikfestival i al Stiftfestival a Holanda.

Va debutar el 2016 com a solista amb orquestra a la sala Brahms del Musikverein de Viena. Entre els diversos CD enregistrats, destaquen els dos amb les obres per a piano i música de cambra –enregistrades en estrena mundial– per la compositora russa Ella Adaiewsky, fruit d’un treball de redescoberta de cinc anys impulsat per l’Associació Sergio Gaggia, dels quals se n’han fet ressò diverses vegades les revistes Amadeus, Musica i Radio 3 Suite.

El gener del 2010 i el febrer del 2013 va actuar pels concerts de Quirinale en directe a la ràdio del III canal RAI i del circuit Euro Radio, presentant respectivament "La Pantomima Rinata", producció del Gaggia 2006, reconstrucció musical de Vladimir Mendelssohn de Pantomima k446 de WAMozart, amb una commedia dell'arte especialment escrita per Quirino Principe i un programa dissenyat per al Dia del Record. És professor de piano principal al Conservatori Tartini de Trieste.

Reserva entrades

KEBYART ENSEMBLE. QUARTET DE SAXOS


Divendres 21 d'agost a les 22h Reserva entrades

Pere Méndez · Saxo Soprano / Victor Serra · Saxo Alt / Robert Seara · Saxo Tenor / Daniel Miguel · Saxo Barítono

KEBYART ENSEMBLE. QUARTET DE SAXOS

“Un quartet no sols compaginat fins a l’extrem i en pleníssima forma interpretativa, sinó també uns músics capaços de traspassar la perfecció tècnica per arribar a la comunicació musical” - Revista Musical Catalana. Palau de la Música, 3 de novembre de 2016.

Des de la seva creació l’any 2014, han esdevingut un dels grups de cambra amb més projecció de la seva generació. Han estat guardonats en prestigiosos concursos nacionals i internacionals, obtenint els primers premis de l’Orpheus Swiss Chamber Music Competition (2018), International Franz Cibulka Competition (2019), El Primer Palau (2016), el Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra. (2016) i de la XIVª edició del Concurs Internacional de Música de Les Corts (2018), entre d’altres. L’any 2015 van ser premiats a la 84a edició del Concurso Permanente de Juventudes Musicales de España.

Kebyart Ensemble ha ofert concerts per tota la península i també a l'estranger en països com Xina, Alemanya, França, Rússia, Àustria, Països Baixos, Suïssa i Luxemburg. Han estat programats a les temporades del Palau de la Música Catalana, l'Auditori de Barcelona, Fundación Juan March. Els seus propers compromisos els portaran a sales com el Konzerthaus Berlin, el Wigmore Hall i l’Stadt Casino Basel, entre d'altres.

Al llarg de la seva trajectòria, han treballat amb músics de renom com Kennedy Moretti, el Quartet Casals, Cuarteto Quiroga, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett), Artemis Quartet, Jerusalem Quartet, Johannes Meissl, Nacho Gascón i Vincent David, entre d’altres.

Des de l'any 2018 són un dels grups de l'European Chamber Music Academy (ECMA) i, actualment, resideixen a Basilea on es formen amb músics de la talla de Rainer Schmidt (Hagen Quartett), el fagotista Sergio Azzolini i els pianistes Claudio Martínez-Mehner i Anton Kernjak.

La seva línia artística és una ferma aposta en tres direccions: la reivindicació del repertori original, el compromís amb la música de nova creació i la revisió d’obres d’altres formacions mitjançant transcripcions pròpies.

El seu primer treball discogràfic Accents ha estat lloat per la crítica especialitzada. Són artistes Selmer i Vandoren des del 2017. Entre els seus propers projectes s'inclouen col·laboracions amb altres músics amb l'objectiu d'enriquir la formació amb noves sonoritats, com és el cas del quintet que realitzaran al costat del reconegut pianista hongarès Dénes Várjon, el pianista i compositor Albert Guinovart i el contratenor Xavier Sabata.

Reserva entrades

JOHANN SEBASTIAN BACH I ELS COLORS MUSICALS D’EUROPA


Diumenge 23 d'agost a les 22h Reserva entrades

L’Orquestra de Cambra de Terrassa 48 / Lana Trotovsek · Violí

ORQUESTRA DE CAMBRA DE TERRASSA 48

És una formació estable especialitzada en el repertori escrit per a cordes. Fundada en la seva forma i filosofia actuals l’any 2000, el conjunt ha donat un gran impuls i difusió de la música per a formació d'orquestra de cordes amb uns programes que combinen una gran investigació i proximitat.

L’OCT48 ha realitzat concerts per tota la geografia catalana i per l’estat espanyol, ha col•laborat en importants produccions simfonicocorals i ha fet enregistraments pels segells Ars Harmònica, Ma de Guido, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i pel Centre Robert Gerhard. Destaquen també col•laboracions amb directors com Laszlo Heltay, Josep Vila, Mireia Barrera, Xavier Puig, Michael Thomas, Barry Sargent, Gonçal Comellas o Pep Prats; solistes com Mireia Pintó, Gerard Claret, Jordi Domènech, Daniel Ligorio, Vladislav Bronevetzky, Maria Hinojosa, Ashan Pillai, Alba Ventura, Joaquín Palomares, Isabel Monar, Ara Malikian, Claudi Arimany, Darko Brlek. o Kai Gleusteen i agrupacions com la Coral Cantiga, Coral Sant Jordi, Cor Enric Granados, el Cor de Cambra de l’Orfeó Català i Kimbala Percussions, entre molts d’altres.

L’OCT48 està dirigida des del violí per Quim Térmens, músic sabadellenc que rep la seva primera formació violinística de la mà d’Ofèlia Rodrigo i posteriorment estudia amb el violinista i mestre Gonçal Comellas amb qui es forma musicalment i realitza els seus estudis superiors. Ha rebut també classes magistrals dels violinistes M.Barta i A.Futer

Ha estat membre de l’Orquestra de Cambra del Palau de la Música Catalana i de l’Orquestra de Cambra Gonçal Comellas. En el terreny pedagògic s’ha format amb personalitats com Sheila Nelson, Vaartan Manoogian i Mimi Zweig. Desenvolupa la seva tasca docent al Conservatori de Música de Vic com a mestre de violí i director de les seves orquestres de corda i ha estat convidat en xerrades sobre pedagogia, jurat de concursos instrumentals i de cambra, director de diverses trobades d'orquestres juvenils i com a mestre de violí al Curs Internacional de Música Principat d’Andorra. Actualment també és el director artístic del “Festival BBVA de Música Religiosa de Vic”.

LANA TROTOVSEK / VIOLÍ

La violinista de renom internacional, Lana Trotovsek, descrita per Washington Post com a "radiant" va fer el seu debut amb la Mariinsky Theatre Orchestra sota la batuta del prestigiós director Valery Gergiev al 2012.

Recentment ha interpretat en dues ocasions, juntament amb Yuri Bashmet, i, acompanyats per Moscow Soloists, la Sinfonia Concertante de Mozart. Trotovsek ha tocat al Wigmore Hall, Konzerthaus de Viena, Teatro la Fenice de Venecia, Concertgebouw de Amsterdam, Muziekgebouw Frits Phillips de Eindhoven i en altres sales importants d’Europa, Xina, a la Península Aràbica i als Estats Units.

Les seves interpretacions han sigut retransmeses per BBC Radio 3, Arte TV (France) i RTV (Eslovenia). Lana ha gravat per Meridian, Signum, Champs Hill i Hedone records. Entre els seus pròxims compromisos destaquen un recital al Wigmore Hall de Londres, interpretar el Concerto de Tchaikovsky amb la RTV Symphony Orchestra i George Pehlivanian, el Concerto de Tchaikovsky amb Sarajevo Philharmonic i Uros Lajovic, el Concerto de Brahms amb Kalamazoo Symphony Orchestra, Michigan a USA, el Concerto de Beethoven amb Zagreb Philharmonic a Lisinski Hall amb Hans Graf i el Concerto de Mendelssohn amb la Chamber Orchestra of Philadelphia a USA. Lana toca un violí Pietro Antonio dalla Costa de 1750.

Reserva entrades

Protocol Covid-19


Protocol Covid-19


L’organització seguirà els següents protocols, sempre d’acord amb la normativa vigent:

- Desinfecció de l’espai abans de cada concert.

- A l’entrada de tots els espais hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic.

- L’aforament i la disposició del seients compliran les distàncies de seguretat requerides.

- L’accés i el desallotjament dels espais es farà de manera esglaonada i sota control del personal d’acomodació per garantir la distància de seguretat.

- Als espais no es facilitarà cap full de mà ni programa en paper. La informació estarà únicament disponible en línia.

- A tots els espais on sigui necessari s’habilitaran diferents accessos i sortides per tal de no produir aglomeracions de persones.

Recomanacions individuals


- Recordeu que a tots el espais cal mantenir una distància de seguretat entre persones de 2 metres.

- L’ús de la mascareta és obligatori en espais tancats i en espais públics, i especialment quan no es pugui mantenir la distància de seguretat amb la resta de persones.

- L’accés i el desallotjament dels espais es farà de manera esglaonada. Caldrà seguir sempre les senyalitzacions i indicacions del personal d’acomodació.

- Serà necessari arribar als espais de representació amb un mínim de 30 minuts d’antelació per facilitar l’entrada esglaonada.

- Us recomanem portar l’entrada descarregada al mòbil per evitar al màxim el contacte amb paper.

- Si sospiteu tenir símptomes del covid-19 o heu estat en contacte amb algú diagnosticat del virus, quedeu-vos a casa. Segur que tenim l’oportunitat de retrobar-nos ben aviat.

Cartell FIM


@ajAltafulla


Facebook